Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΑΡΛΕΚΙΝΕ


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhuLZUU1WJU2RHOc1gHIENOMOnUM35LWl_Lja7-0OPIuQyMK9DGF56cLlVnXI7-tNfbAjfM2bJunsuKDB-ijDmLPGVCPmA5aRLnTDkGkEcCY5UnTupxDfb73rzCFRGXDs0DiQDlRtoPEzo/s1600/IMG_9472_fhdr.jpgΝάτος  λοιπόν  ο  πολυαναμενόμενος  και  πολυσυζητηθείς  εκ  των  προτέρων  αρλεκίνος . Έγιναν  τα  αποκαλυπτήριά  του , δόθηκαν  οι  ανάλογες  ευχαριστίες  προς  την  γλύπτρια-δωρήτρια  για  την  αξιέπαινη  στον  τόπο  μας  προσφορά  και  δόθηκε  και  η  έναρξη  των  φετεινών  ραγκουτσαριών . Άντε , μιας  και  τα  γράψαμε  στο  παρελθόν , να  παρακάμψουμε  το  αν  μπορεί  να  γίνει  συνδυασμός  των  καστοριανών  ραγκουτσαριών  με  τον  ήρωα  της  comedia  dell  arte  αρλεκίνο .(Η  διαφωνία  μου  σε  οποιαδήποτε  σχέση , ομοιότητα  ή  συνδυασμό  είναι  δεδομένη  και  γνωστή  από  παλιότερα  κείμενά  μου).

Επί  τη  ευκαιρία  των  αποκαλυπτηρίων  και  του  τρόπου  και  χώρου  τοποθέτησής  του  καθώς  και  γενικότερα  και  άλλων  αγαλμάτων , "βραχόκηπων" , κτιρίων , graffiti  σε  κτίρια  και  άλλες  παρόμοιες  "εικαστικές  παρεμβάσεις"  θα  ήθελα  να  θέσω  ορισμένα  ερωτήματα  χωρίς  φυσικά  να  περιμένω  και  καμία  απάντηση  από  κανέναν .
  • Σαν  αποτέλεσμα  προσωπικά  το  γλυπτό  μου  άρεσε . Ερωτώ  όμως  και  θα  ήθελα  ειλικρινά  να  γνωρίζω  και  την  άποψη  της  δημιουργού . Το  επενδεδυμένο  με  σκούρο  μάρμαρο βάθρο  επί  του  οποίου  στήθηκε  το  άγαλμα  σαν  όγκος  θεωρεί  ότι  αναδεικνύει  το  γλυπτό  ή  το  υποβαθμίζει ? Άποψή  μου  είναι  ότι  το  βάθρο  είναι  δυσανάλογο  και  κακόγουστο . Αλήθεια  ποιανού  φαεινή  ιδέα  ήταν  το  ως  άνω  βάθρο ?  Κάποιου  ειδικού  ή ........?
  • Η  θέση  στην  οποία  τοποθετήθηκε  το  γλυπτό  είναι  η  ενδεδειγμένη ? Και  ποιός  αποφάσισε  για  αυτήν ? Μην  μας  πούνε  το  Δημοτικό  Συμβούλιο , γιατί  δεν  νομίζω  κανένας  από  τους  αποφασίσαντες  δημοτικούς  συμβούλους  να  γνώριζε  την  ακριβή  θέση  του  γλυπτού . Τους  είπαν  απ΄ ότι  ξέρω  ότι  θα  το  βάλουν  στο  "πάρκο  ανάπλασης" (τι  πλάκα  έχει  αλήθεια  η  νέα  ονομασία  που  του  δώσανε  του  καϋμένου  του  πάρκου)  και  τέλος . Και  στο  κάτω  κάτω  της  γραφής  οι  δημοτικοί  σύμβουλοι  είναι  οι  ειδήμονες  να  αποφασίζουν  ποιά  είναι  η  κατάλληλη  θέση  για  να  τοποθετηθεί  ένα  άγαλμα ? Δεν  υπάρχουν  αρμόδια  όργανα  για  να  αποφανθούν ? Έπρεπε  να  πάρει  θέση  πριν  από  την  τοποθέτηση  η  Αρχιτεκτονική  Επιτροπή  του  Νομού  , ή  ο  Δήμος  την  έχει  καταργήσει  πλήρως  και  αποφασίζει  και  διατάσσει  από  μόνος  του ? Για  τα  graffiti  αλήθεια  και  τον  νέο  "βραχόκηπο"  που  μας  ξεφύτρωσε  μπροστά  στο  κτίριο  της  αντιδημαρχίας  "Πολιτισμού"  πήρε  θέση  η  Αρχιτεκτονική  Επιτροπή  ή  και  σ΄ αυτές  τις  περιπτώσεις  κάποιος  "άγνωστος  ξερόλας  πολιτιστικός  νους"  αποφάσισε  από  μόνος  του ?  Αλήθεια , κάποιοι  την  Δημαρχία  Τσαμίση  την  στείλανε  στον  Εισαγγελέα  για  την  μεγάλη  διαφημιστική  οθόνη  που  είχε  τοποθετήσει  στο  "πάρκο  ανάπλασης"  και  την  ξύλωσαν . Τώρα  οι  ίδιοι  κάνουν  τα  ίδια  και  χειρότερα ?
  • Να  ρωτήσω  ακόμη  στον  "δεν  ξέρω  και  εγώ  ποιόν  ιθύνοντα  νου"  που  αποφάσισε  για  την  "στάση"  του  αρλεκίνου . Γιατί  άραγε  τον  τοποθέτησε  σε  τέτοια  στάση  που  να  δείχνει  προς  την  έξοδο  της  πόλης  και  όχι  κάπως  αλλιώς ? Υπάρχει  κάποιο  επιχείρημα ? Αν  ήθελαν  να  τον  συνδυάσουν  με  τα  ραγκουτσάρια  κατά  την  άποψή  μου  προς  το  Τσιαρσί  θα  έπρεπε  να  δείχνει  που  είναι  και  ο  χώρος  διεξαγωγής  της  "πολιτιστικής  εκδήλωσης".....των  ραγκουτσαρίων" . Πάντως  να  υπενθυμίσω  σε  οποιονδήποτε  του  περνάνε  ίσως  διάφορες  παράξενες  ιδέες  από το  μυαλό  του , το  "Τσιαρσινό  καρναβάλι"  δεν  αλλοιώνεται  , δεν  αλλάζει  διαδρομή  ούτε  χάνει  τον  αυθορμητισμό  του  και  το  χρώμα  του , με  όποια  απόφαση  και  αν  οι  "αρμόδιοι"  πάρουν .

4 σχόλια:

  1. ΑΨΟΓΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΓΛΥΠΤΟΥ , ΞΕΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ, ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΜΕ ΘΕΑΤΡΟ ΔΡΟΜΟΥ(Η ΟΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΙΣΕ ΚΑΙ 10.000ε).
    ΦΥΣΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΞ ΕΥΒΟΙΑΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ KΑΠΟΙΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗ ΑΚΡΗ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΣ COMEDIA DELL ARTE ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΩΣ ΠΙΟ SIK

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. POIA TOPIKH PARADOSH RE?
    TA BOYLGLARIKA?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μην του βγάζουμε τα μάτια τώρα . Τι σχέση έχουν τα παραδοσιακά ραγκουτσάρια με "δήθεν" ψευτοπατριωτισμούς και πατριδοκαπιλισμούς ορισμένων? Αφήστε απ΄ έξω τέτοιου είδους προβληματισμούς και συσχετεσμούς . Δεν ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν υπάρχει καμιά σχέση?
    Για βγες σήμερα στην Μητροπόλεως να ακούσεις να τραγουδούν και να χορεύουν Βουλγάρικα?
    Και δεν τα τραγουδούν από χαρά, αλλά επιστρέφουμε πίσω.... ξέρεις...
    Τι κάνει "νιάου νιάου στα κεραμίδια"!
    Άσε μας ρε φίλε, που ζεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή