Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ - ΤΖΙΦΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ . ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΑΝΤΕΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΟΤΙ ΘΑ ΑΠΟΚΤΟΥΣΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ? ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΟΙΠΟΝ !!!!!

Καστοριά: ΤΑΠ-ωσαν και το φυσικό αέριο!


56
Μηδενικό θα είναι το όφελος για τον νομό της Καστοριάς από την διέλευση του περιβόητου αγωγού tap, που θα μεταφέρει το αζέρικο φυσικό αέριο από την Κασπία θάλασσα στην κεντρική Ευρώπη, μέσω Ελλάδας και Ιταλίας!

Η αποκάλυψη αυτή έγινε από τον αρμόδιο υπάλληλο του Δήμου Καστοριάς κατά την διάρκεια της ενημέρωσης των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, σχετικά με τις συνέπειες που θα προκαλέσει ο αγωγός από τους χώρους διέλευσης.
Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε από τους εισηγητές του θέματος, στην χθεσινή συνεδρίαση του  Δ. Σ. , δεν προβλέπεται η άμεση σύνδεση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων της Καστοριάς με τον αγωγό ενώ αναμένεται να δοθεί μάχη από τους τοπικούς φορείς, για να εξασφαλισθεί μία μόνο “αναμονή” σ΄ ολόκληρο το νομό, η οποία θα είναι εκμεταλλεύσιμη στο απότερο μέλλον!
Ακόμα και τα περίφημα “τέλη διέλευσης” που αρχικά υπολογίζονταν σε 150 εκατ. ευρώ, έχουν απαλειφθεί από την τελική συμφωνία, με πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, για να είναι πιο ελκυστική η ελληνική πρόταση για τον αγωγό απέναντι στις ανταγωνίστριες χώρες!
Η αποικιοκρατικού τύπου συμφωνία με την κατασκευάστρια εταιρεία δεν είναι δεσμευτική ούτε για το εργατοτεχνικό προσωπικό που θα απασχοληθεί στην κατασκευή του αγωγού, όπως αρχικά είχε διατυπωθεί και προέβλεπε σε πρώτη φάση 2.500 θέσεις εργασίας. Από αυτές μόνο το 25% θα καλυφθεί από την εγχώρια αγορά και το υπόλοιπο θα αναζητηθεί στις γειτονικές βαλκανικές χώρες!
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι από την παραμονή τόσων χιλιάδων εργατών, ελάχιστα θα ωφεληθεί η τοπική αγορά, αφού θα διαμένουν σε λυόμενες κατασκευές και θα καταναλώνουν τα αγαθά που θα προσφέρονται από την κατασκευάστρια εταιρεία!
Αντίθετα οι επιπτώσεις από την κατασκευή του αγωγού θα έίναι εκτός από περιβαλλοντικές και κοινωνικές καθώς αυτός θα διέλθει από κατοικημένες περιοχές που  μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην αρμονική διαβίωση των ανθρώπων.
Ο αγωγός  tap, θα εισέλθει στο νομό Καστοριάς από τα στενά της Κλεισούρας και αφού διατρέξει το αγρόκτημα της Κορησού σε βάθος μόλις ενός μέτρου, θα φτάσει στην Μηλίτσα. Από εκεί θα διασχίσει το βιομηχανικό πάρκο ΒΙ-ΠΑ και τον Αλιάκμονα για να καταλήξει στο ύψος του Χιλιοδένδρου. Στην συνέχεια θα διασχίσει για δεύτερη φορά τον Αλιάκμονα, πιθανόν με κάποιο μικρό υπόγειο τούνελ και μέσω Αγίας Κυριακής και Κρυσταλλοπηγής, θα περάσει στην Αλβανία.
Σ΄ όλη την διαδρομή θα οριοθετηθεί διάδρομος 8 μέτρων, όπου απαγορεύεται η καλλιέργεια φυτών σε εστιακό βάθος μεγαλύτερο των 30 πόντων.
Ενώ οι απαλλοτριωθείσες εκτάσεις απ΄  όπου θα περάσει ο αγωγός, θα γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης των ιδιοκτητών με την κατασκευάστρια εταιρεία, χωρίς καμιά ανάμειξη του ελληνικού δημοσίου!
Τα “αντισταθμιστικά ωφέλη” που θα προέκυπταν από τον αγωγό, είναι αντιστρόφως ανάλογα προς τις συνέπειες που θα προκαλέσει. Αδιευκρίνιστες παραμένουν οι συνέπειες για την δημόσια υγεία, τόσο κατά την διάρκεια της κατασκευής του έργου όσο και κατά την λειτουργία του, η οποία ουσιαστικά θα ξεκινήσει μετά από 3,5 χρόνια.
Εδώ θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι το φυσικό αέριο του ΤΑΡ προορίζεται αποκλειστικά για την Ευρώπη ενώ το αέριο που καταναλώνει η Ελλάδα, προέρχεται από την Ρωσία και είναι το μόνο που μπορεί να φτάσει και στην περιοχή μας.
Επιφυλακτικός ήταν στην εισήγησή του και ο Δήμάρχος Καστοριάς Μ. Χατζησυμεωνίδης,  ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι ο αγωγός ΤΑΡ επιβλήθηκε από την ανάγκη να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά η χώρα μας σε ενεργειακό κόμβο και όχι να αποκτήσει μια δεύτερη πρόσβαση στην προμήθεια φυσικού αερίου!
Κάτω από αυτές τις συνθήκες κρίνεται φυσιολογικό που η ελληνική κυβέρνηση παρέβλεψε όλα τα αρνητικά και εστίασε το ενδιαφέρον της στον αρχικό στόχο.
 kastoriani-estia.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου