Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015

"ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ" ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΣΕ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΟΥΝΝΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ . ΤΟ "ΑΔΕΛΦΑΤΟ" ΟΜΩΣ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ . ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΟ , ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΟΝ ΙΛΙΣΣΟ ..... ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΜΑΣ ΜΑΓΑΡΙΣΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΙ ΚΟΥΝΩΝΤΕΣ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ "ΗΜΑΣ" !!!! ΑΙΔΩΣ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟΙ !!!

30.12.2015 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ WEB

Σάλος με τη Gucci: «Έντυσε» με ρούχα της τα γλυπτά του Παρθενώνα - Καταγγελία της Unesco για εικαστικό βανδαλισμό (Photos)

Σάλος με τη Gucci: «Έντυσε» με ρούχα της τα γλυπτά του Παρθενώνα - Καταγγελία της Unesco για εικαστικό βανδαλισμό (Photos) - Media
 Την αντίδραση της Unesco Πειραιώς και Νήσων προκάλεσαν τα βιντεάκια που αν  ήρτησε στη σελίδα του στο Instagram, ο γνωστός οίκος μόδας της Gucci.
Στα βιντεάκια, ο θεός Διόνυσος τραβάει μια selfie με το κινητό, φορώντας πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί. Ο Κέκροπας εμφανίζεται ντυμένος σαν χίπις, ενώ ο Ιλισσός φοράει γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα του η Καλλιρρόη με το iphone.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Unesco Πειραιώς και Νήσων:
Στην γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σόρτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν την φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.
Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρείαGUCCI στο επίσημο προφίλ της στο instagram (https://www.instagram.com/gucci/ ) για να διαφημίσει την νέα της σειρά.
Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ” όλον τον κόσμο.
Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα – «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων – η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.
Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα.
Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς».
Παρακάτω παρουσιάζουμε τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η GUCCI σε αντιστοιχία με τα γλυπτά από το Ανατολικό και Δυτικό Αέτωμα του Παρθενώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου